Administracja cmentarzem
1. Prowadzenie ewidencji grobów – ksiąg cmentarnych zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz nanoszenie na planie zagospodarowania miejsc pochówku.2. Prowadzenie akt wieczystych jak rejestr zmarłych oraz kart zgonów.
3. Dokonywanie uzgodnień w zakresie organizacji pogrzebu wykonywanego przez firmy pogrzebowe.
4. Dopuszcza do dokonania ekshumacji zwłok i szczątków, po uzgodnieniu i okazaniu wymaganych zezwoleń właściwego inspektora sanitarnego, prokuratora lub sądu.
5. Pobieranie opłat cmentarnych związanych z funkcjonowaniem Cmentarza Komunalnego przy ul. 1-go Maja w Bystrzycy Kłodzkiej zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza.
6. Racjonalna gospodarka miejscami, regularne rozmieszczenie kwater, wyznaczanie miejsc na cmentarzu zgodnie z planem cmentarza
7. Udostępnianie cmentarza oraz kaplicy cmentarnej zarejestrowanym podmiotom gospodarczym.
8. Wydawanie zgody na prace kamieniarskie prowadzone przez zarejestrowane podmioty gospodarcze.
9. Utrzymuje czystość i porządek na terenie cmentarza oraz w należytym stanie technicznym pomieszczenia i obiekty przedpogrzebowe ( kaplicę).
10. Zapewnia właściwe funkcjonowanie wszystkich instalacji technicznych cmentarza.
11. Załatwianie skarg, zażaleń i wniosków użytkowników oraz rozwiązywanie spraw spornych.